İzleyiciler

15 Ocak 2011 Cumartesi

Sonunda PinkyLola 'da 'Elmalı Strudel''

Evett sonunda Elmalı Strudel tarifine ve yapımına kavuştuk.Aslında videoda da çektim ama pek bir beğenmedim.Oyüzden sadece resimleri ekliyorum ama baktım sempatik geldi heran yükleyebilirim.:)

'ELMALI STRUDEL'
Malzemeler:
*3 Adet Elma (1 adet yeşil-2 adet kırmızı elma)
*3 Yemek Kaşığı Toz Şeker
*1,5-2 Yemek Kaşığı Tarçın
*25 Adet Siyah Çekirdeksiz Kuru Üzüm (100gr alıp daha sonra muffin vs.yapımında kullanabılırsınız)
*1 Çay Bardağı Limon Suyu
*Şeftalı Likörü veya Kayısı Likörü 3Yemek kaşığı
*5 Yemek Kaşığı Tereyağ
*6 Adet Baklavalık Yufka
*Dövülmüş ceviz veya fındık (2 yemek kaşığı veya daha fazla istege baglı)

Sos için Malzemeler:
*100gr Pudra Şekeri
*2 Yemek Kaşığı Çilek Reçeli veya Vişne-Böğürtlen
*1Yemek Kaşığı  Kayısı Reçeli veya Şeftali
*Şeftali veya Farklı tat beğeninize göre likör:)


YAPILIŞI:

Öncelikle 3 adet elmayı kabuklarından ince bir şekilde ayırıyoruz.Ardından çekirdeklerinide ayırıp pırıl pırıl yaptığımız elmaları küp şeklinde doğruyoruz.Tam küp şeklınde olma zorunlulukları yok sadece büyük boyutta kalmasınlar.



Ardından Ufak boyda orta derinlikteki tavaya 2 Yemek kaşığı Tereyağ biraz erimeye başlayınca dilimlenen elmaları içine atıyoruz.Ardından 2 Yemek kaşığı toz şeker ekleyerek karıstırmaya devam edıyoruz.
Üzerine 1,5-2 yemek kaşığı Tarçın ekliyoruz ve karıştırmaya devam ediyoruz.Ve bu karışıma siyah çekirdeksiz kuru üzümleri ekliyoruz(25 adet) isteyen kuru kayısı 4 adet ufak parcalara keserek ekleyebilir.
Bu karısımı orta ateste karıştırmaya devam edıyoruz.Ardından şeftali likörumuzu eklıyoruz 2-3 yemek kaşığı.(isteyen vişne veya kayısı likörüde koyabılır).Tatlıya extra lezzet ve hoş bir koku verecektir.1 yemek kaşığı kalan şekeride ekleyıyoruz son olarak 1 çay bardagı limon suyu ekliyoruz.
Karıştırmaya devam edıyoruz.


Sanki Tatlı-ekşi soslu ördek yemeğine benzedi bu resimde ama pişerken müthiş kokuyor,Biranönce olsa da yesek diyorsunuz o an:)
Ardından bu hafif ateşte pişe dursun,yufkaları hazırlıyacağız bu yuzden bu karısıma çok az mıktar tereyağ eklemeyi unutmuyoruz.2 Yemek kaşığı tereyağıda kısık ateşte ayrı minik bir kapta eritiyoruz.
Baklavalık Yufkadan 6 adet ayırıyoruz.Öncelikle tepsi üzerine yağlı kağıt seriyoruz,ardından fırca ile ayrı bir kapta eriyen yağı her kata sürüyoruz son harcı koyacagımız kata da sürmemiz gerekiyor.(ceviz veya fındık koymayı unutmayın istediğiniz ölçüde ekleyin)


Ve ocağı kapatıyoruz ,harcımızı eşit şekılde yayarak koyuyoruz yufka üzerine ve ardından rulo halıne gelecek sekılde sarıyoruz.üzerine de az da olsa kalan tereyağ sürüyoruz .
Eğer harcı fazla yaptığınızı duşunuyorsanız 8 adet yufka ıle yapınız strudel'inizi.
Sıra geldi O enfes ışıklar altındaki Tatlınızın görüntüsünün olacağı yere Fırın:) Alt-üst pişirme ile 180 dereceye 30 -40 dk
Zaten pişerken kontrol edın hafif pembelesecek hazır olduğunu anlayacaksınız.


O pişerken fırında Üzerine dökülecek sosu yapalım.
Sos için
Yazdığım reçellerden mutlaka ıkısını veya 3nu karıstırarak yapılacak,yani ben 2 tatlı kaşığı böğürtlen reçeli,2 tatlı kaşığı kayısı reçeli,2 tatlı kaşığı çilek reçeli ekleyerek karıştırdım ardından içine 2 yemek kaşığı Likörümü ekledim.Reçellerin biraz agırlığından kurtulan sosu beklemeye aldım.
Ayrı bir kapta da pudra şekerimi hazırladım,Benim pudra şekerim macaronlar sırasında bittiğinden pratik bir yol olarak robot içinde 2 su bardagı sekerı karıstırdım ve toz halıne geldı.Bu halde zaten pudra şekerini elde ediyorsunuz.

Fırından Çıkardığım Strudel'imi biraz dağılmış buldum çünkü piştikçe şişmişti ve şişince yufkalar dar gelip içinden biraz dışarı taşmıştı ama rulom neyseki bozulmamıştı.
Öncelikle uzun bir borcam'ın içine pudra şekerini bolca serptim ardından strudel'ımı içine yerleştırdım üzerine tekrar pudra sekerı ıle kapladım ve sosumu üzerine döktüm
Ardından buzdolabının soğutma deepfreeze katına 20-25 dk lıgına koydum.

Daha sonra Deepfreeze-soğutucu kısmından cıkarıp normal buzdolabı katına aldım servis edene kadar orada kaldı.
Şimdi Akşam yemeği sonrası Çay ve Elmalı Strudel
Sizde tabağa servis yaparken reçel ile benim yaptığım gibi süsleyebilirsiniz.

AFİYET OLSUNNN:)))

YAKINDA BAKLAVADA YAPACAĞIM GİBİ GÖZÜKÜYOR,FİKİR VERİN YENİ NE YAPSAMMM:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder